Contact

Let op: Wij werken alleen op afspraak!

Afspraak maken met het ISF

Op het spreekuur komen kan alleen als u (of uw hulpverlener) een afspraak met ons gemaakt heeft. U kunt een afspraak maken door:

  1. Een mail sturen naar sni.isfdelft@gmail.com
    In deze mail of het briefje vertelt u kort uw probleem en uw vraag. Wij beoordelen dan of u in aanmerking komt voor een gesprek. U krijgt altijd binnen enkele dagen antwoord van ons.
  2. U kunt ook bellen met tel.: 06 – 46 73 05 42 voor het maken van een afspraak.
  3. U kunt ook uw hulpverlener een afspraak laten maken.
  4. U kunt ook een briefje sturen in een gesloten envelop naar ISF, Hugo de Grootstraat 10, 2613 TV Delft. Vermeld hierbij dan wel dan uw telefoonnummer.

Regels van het spreekuur

  1. Wij proberen op tijd te werken maar soms moet u even wachten. Er is gratis koffie en thee.
  2. Als u het prettig vindt, mag u iemand anders meenemen om bij het gesprek aanwezig te zijn. Als u geen oppas heeft, mag ook uw kind meekomen.
  3. Huisdieren mogen niet naar binnen.
  4. Er mag niet gerookt worden in ons pand.

Info over het gesprek

U spreekt met twee mensen van het ISF. Wij maken een verslag van dat gesprek. Wij praten alleen met anderen over de inhoud van het gesprek als daar reden voor is en u daar toestemming voor geeft. Lees hier onze privacyverklaring.

Meenemen naar het gesprek

Om goede besluiten te kunnen nemen, vragen we u om de benodigde papieren mee te nemen, bijvoorbeeld:

  • Uw ID-kaart of paspoort of rijbewijs.
  • Informatie over uw inkomen.
  • Rekeningen die niet betaald zijn.
  • Belangrijke brieven van andere instanties.
  • Een overzicht van andere schulden.

Waarbij kan het ISF misschien helpen?

  • bij het geven van klein leefgeld (max. 3 weken).
  • bij de betaling van een ID-kaart.
  • bij (dreigend) uitzetten uit het huis.
  • bij (dreigend) afsluiten van gas, licht en water.
  • bij de betaling van nachtlogies voor daklozen (max. 2 weken).
  • bij het geven van een renteloze lening (maximaal € 750,-).
  • bij het geven van advies
  • bij het overleg met anderen.
  • Voor het op orde brengen van de administratie en financiën verwijzen wij door naar onze zusterorganisatie ISOFA.

Alleen bij leefgeld geven wij contant geld. Bij alle andere kosten geven wij nooit contant geld, maar maken wij het zelf over naar de betreffende instantie.

Doorverwijzing

Als u wordt doorverwezen naar een andere instantie proberen de spreekuurhouders eerst contact te leggen met die andere instantie. Hiermee willen wij voorkomen dat u bij een verkeerd loket terecht komt.